BMW-s a Suzuki új nagyautója

Szerző: Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2008.03.21. 01.03

Bemutatkozott a Suzuki Kizashi tanulmány harmadik változata. A New Yorkban kiállított autó már közel jár a Suzuki két éven belül érkező szériaautójának formájához.

Egyre közelebb állunk ahhoz, hogy fogalmat alkossunk arról, milyen is lesz majd a Suzuki nagyautója. A 30-as éveket idéző Kizashi 1 és a kombi- és szabadidőautók formáit egyesítő Kizashi 2 után New Yorkban bemutatkozott a magyarul “ízelítőt” jelentő autó harmadik változata.

A Kizashi 3 már követi a középkategóriában megszokott lépcsős hátú formát. Bár méretét tekintve nagyobb, mint a Suzuki eddigi autói, de a Ford Mondeóval vagy a VW Passáttal nem versenyez, 4650 milliméteres hosszávalközelebb áll az Opel Astrához.


Ha megtartanák a tanulmányautó 2,8 méteres tengelytávolságát, valószínűleg nehéz lenne nem megalkotni a kategória legtágasabb utasterét. A rövid túlnyúlásoknak köszönhetően pedig a vezethetőség is remek lehet. A lágy, de igazán sportos vonalvezetésű formaterv egyetlen gyenge pontja, hogy az első lámpák nagyon hasonlítanak a 3-as BMW fényszóróira, az audis hűtőmaszkot meg már megszoktuk. Kár érte, mert amúgy nem rossz.

Mivel az Egyesült Államokban mutatatták be a Kizashi 3-at, nem meglepő, hogy 3,5 literes


V6-os motor szerepel az autóban. A 300 lóerős blokkhoz hatfokozatú automata váltó és összkerékhajtás tartozik. Ám már korábban elárulta a Suzuki, az európai piacra nem ezzel készülnek, ide az új, 2,0 literes dízelmotorral érkezik a szériamodell, sőt, később hibridhajtást is terveznek.

Hogy ez mikor lesz pontosan, még nem tudni, de egy-két éven belül, miután 2010-ben már forgalmazzák majd az autót az USA-ban. Nem is bízza a véletlenre a minőséget a gyár, az autót Japánban gyártják majd.

Kommentek

F1: Rosberget elsöpörte a szarvihar

Nico Rosberg kiposztolt egy képet a feleségével és a kislányával, nekiestek a kommentelők.

Amikor a Lada beállt a benzinkútra, megfagyott a levegő

Na, ilyet még nem láttál, de mi sem. Nem mondom, hogy nem zokogtunk tele egy zsepit, annyira röhögtünk.

F1: Button a 300. futamon is tanul

Jenson Button a hétvégi Maláj Nagydíjon 300. Forma-1-es versenyén indul. A 2009-es veterán a jubileum kapcsán tekint vissza a karrierjére.

Csak nekünk új: Ford Edge

Amerikában majdnem egy évtizede ismert a Ford Edge. Nemrég megkapta Európa is a márka legnagyobb szabadidőautóját

F1: Hamilton mindent belead, és remél

Lewis Hamilton a nehéz szingapúri hétvége után visszavágásra készül Malajziában, Nico Rosberg élvezi a sikersorozatot.

Így kell helyesen ejteni az autómárkák nevét

Van egy-kettő, amin meglepődtünk, de a többségüket a magyarok helyesen ejtik.

F1: Nem biztos, hogy a Honda beveti az új motort

A Honda egyelőre nem döntötte el, hogy új specifikációjú motorra vált-e a Maláj vagy Japán Nagydíjon.

Ezt vezeti az utak királya

Különleges megjelenésű nyergesvontatóval rukkolt elő a Renault, mellyel az országutak királyait szeretné megcélozni.

Eszményi veretés tökéletes utakon egy Porsche 911 GT3 RS-sel

A San Bernardino-hágó egyike a csodás Alpokon átkelő aszfaltkígyóknak, egészen 2066 méterig kúszik fel, Chur és Belinzola dél-kelet svájci városokat összekötve.

F1: Räikkönen nem siet a visszavonulással

Kimi Räikkönen 2017-ben még biztosan a Ferrarinál versenyez, és egyelőre nem érzi úgy, hogy biztosan az lesz az utolsó éve. A jövő nyitott.

F1: Egy csatlakozó vágta tönkre Grosjean hétvégéjét

A Haas-csapat megtalálta Romain Grosjean siralmas szingapúri hétvégéjének okozóját, a hibás csatlakozót a Maláj Nagydíjra kijavítják.

Ilyet is csak a japánok tudnak kitalálni

Kinek jutna eszébe mikrobuszokkal versenyezni vagy driftelni? Nekik igen!