BMW-s a Suzuki új nagyautója

Szerző: Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2008.03.21. 13.30

Bemutatkozott a Suzuki Kizashi tanulmány harmadik változata. A New Yorkban kiállított autó már közel jár a Suzuki két éven belül érkező szériaautójának formájához.

Egyre közelebb állunk ahhoz, hogy fogalmat alkossunk arról, milyen is lesz majd a Suzuki nagyautója. A 30-as éveket idéző Kizashi 1 és a kombi- és szabadidőautók formáit egyesítő Kizashi 2 után New Yorkban bemutatkozott a magyarul “ízelítőt” jelentő autó harmadik változata.

A Kizashi 3 már követi a középkategóriában megszokott lépcsős hátú formát. Bár méretét tekintve nagyobb, mint a Suzuki eddigi autói, de a Ford Mondeóval vagy a VW Passáttal nem versenyez, 4650 milliméteres hosszávalközelebb áll az Opel Astrához.


Ha megtartanák a tanulmányautó 2,8 méteres tengelytávolságát, valószínűleg nehéz lenne nem megalkotni a kategória legtágasabb utasterét. A rövid túlnyúlásoknak köszönhetően pedig a vezethetőség is remek lehet. A lágy, de igazán sportos vonalvezetésű formaterv egyetlen gyenge pontja, hogy az első lámpák nagyon hasonlítanak a 3-as BMW fényszóróira, az audis hűtőmaszkot meg már megszoktuk. Kár érte, mert amúgy nem rossz.

Mivel az Egyesült Államokban mutatatták be a Kizashi 3-at, nem meglepő, hogy 3,5 literes


V6-os motor szerepel az autóban. A 300 lóerős blokkhoz hatfokozatú automata váltó és összkerékhajtás tartozik. Ám már korábban elárulta a Suzuki, az európai piacra nem ezzel készülnek, ide az új, 2,0 literes dízelmotorral érkezik a szériamodell, sőt, később hibridhajtást is terveznek.

Hogy ez mikor lesz pontosan, még nem tudni, de egy-két éven belül, miután 2010-ben már forgalmazzák majd az autót az USA-ban. Nem is bízza a véletlenre a minőséget a gyár, az autót Japánban gyártják majd.

Kommentek

Milyen lesz idén az F1? A Red Bull videón mutatja meg

Egy igazi F1-rajongónak ugyan nem lesz újdonság, de megnézésre azért érdemes a Red Bull animációs videója, amelybe az autók idei változásait tekinthetjük át.

F1: “Első nap az iskolában” – videó

Videós összeállítás Valtteri Bottas első napjáról a Mercedes központjában

F1: Magnussent nem érdekli a renault-s beszólás

A Renault-tól a Haashoz igazolt Kevin Magnussen nem vette magára, hogy az előző csapata főnöke megkérdőjelezte a munkamorálját.

Ezért nincs itthon normálisan eltakarítva a hó

Egy olvasói videó kapcsán megkérdeztük a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-t, hogy ugyan miért nincs normálisan letakarítva a hó az utakról. Megkaptuk a választ.

Több téren is tökéletesebb az idei Lexus IS

Az idei évre frissülő Lexus IS átgondoltabb külsővel, javított kezelőfelülettel, átfésült futóművel érkezik, és most is, mint mindig, a német konkurencia babérjaira tör.

F1: Ezért mellőzte Wehrleint a Mercedes

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff azért nem Pascal Wehrleint ültette Nico Rosberg helyére, mert nem akarta tönkretenni a fiatal pilóta karrierjét.

“Feltámad a Trabant, 1,4 millióba fog kerülni!”

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a közösségi hálókon, és egyre több oldal hiteles állításként veszi át, pedig csak nyomokban igaz.

F1: Maldonado várta a mercis lepattanót

A korábbi Williams- és Lotus-pilóta balesetkirály, Pastor Maldonado abban reménykedett, hogy Nico Rosberg visszavonulása visszatérési lehetőséget nyit számára a Forma-1-ben.

F1: 2017-ben is a tavalyi autóval indulna a sereghajtó

Az összeomlás szélén táncoló Manor-csapat kérvényezte a Nemzetközi Automobil Szövetségnél, hogy a tavalyi modellel vághasson neki a 2017-es idénynek.

Száznál is több autóbuszt vásárolt tavaly a BKV

Megkérdeztük a BKV-t, hogy tavaly hány darab autóbuszt sikerült vásárolniuk. A számolgatás végén mi is meglepődtünk.

F1: Bottas magával vitte a Williams-szponzort

A Williams nem csak versenyzőjét veszti el, Valtteri Bottasszal együtt régi-régi szponzora is a Mercedeshez távozik.

Keményít a rendőrség: minden sofőrnek szondát kell fújni

Mostantól nincs kivétel, minden sofőrnek meg kell fújnia az alkoholszondát. A rendőrség a finn módszerrel szeretné kiszűrni az ittas vezetőket. Nógrádban vezetik be először.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.