Nyolcvanezerrel nőtt egy év alatt a hazai személygépkocsi-állomány, így annak “létszáma” már átlépte a 3 milliót is – derül ki a Központi Statisztikai Hivatal adataiból. Miután 178 ezer új autó kelt el 2007-ben, az adatokból kiderül, hogy közel 100 ezer járművet ki is vontak a forgalomból.

Továbbra is Opelből fut a legtöbb itthon, a német gyártó modelljeiből már több mint 425 ezer szerepel a KSH listáján 13 ezerrel több, mint egy évvel korábban. A második helyen a Suzuki áll, a leginkább Esztergomból származó járművek száma 380.131-re emelkedett 2007 végére. Volkswagenből 259 ezer, Fordból 215 ezer, Renault-ból 186 ezer, Skodából 170 ezer, Peugeot-ból 118 ezer, Fiatból 137 ezer van itthon, de Toyotából is több van már, mint százezer.

Az esztergomi gyártás meghozta a sikert

Az esztergomi gyártás meghozta a sikert


Nemcsak a nyugati, de keleti autók is jócskán vannak még a magyar állományban. Ladából még 171 ezret tartanak nyílván, amivel a hatodik leggyakoribb autómárka. Továbbra is szerepel 66,3 ezer Trabant, 45,4 ezer Wartburg és 1313 Barkas a nyilvántartásban, de összességében több mint 12 ezerrel csökkent a kétütemű motorral hajtott járművek száma. Ezen keleti járművek átlagéletkora 20 év feletti, ami jócskán öregbíti az autóparkot.

Az immár 3.012.165 darabot számláló személyautó-állomány 0,02 évet fiataladott 2006-hoz képest, most az átlagéletkor 10,31 év. A legfiatalabb márka a 2,33 éves Chevrolet, amit a 3,22 éves Smart követ. A legnagyobb létszámú Opel 9,62, a Suzuki 6,36 éves. A KSH adatai szerint a GAZ-ok a legkorosabbak 38,6 éves átlagéletkorukkal, de ezekből a járművekből csak 236 van Magyarországon. 

A magyar személyautók közül minden hatodik dízelüzemű, a többi benzines. A legtöbb gázolajos autót a Volkswagen jegyzi 100 ezres darabszámmal, de dízel Opelből 65 ezer, Fordból pedig 59 ezer fut Magyarországon.

Forrás: Népszabadság