2008 februárjában 8,4 százalékkal (90 005 darabbal) több új autót regisztráltak Európában, mint tavaly ugyanebben az időszakban. Összesen 1 163 035 db új autót adtak el – derül ki a JATO Dynamics, a világ vezető autóipari piaci adatszolgáltatójának jelentéséből.

Miután januárban visszaesés volt tapasztalható, így az első két hónap összesített mérlege csak 3,6 százalékos pozitívumot mutat.

Európában továbbra is a Volkswagen dominál, a legtöbb vevő ilyen autó választott februárban, összesen 116 886 autót adott el a cég. A teljes eladásuk 14,5 százalékkal haladta meg a tavaly februári számaikat, ezzel megelőzve a Peugeot-t (14,4 százalékos emelkedés), a Renault-t (+9,9%), az Opel/Vauxhallt (+2,0%) és a Fordot (+2,9%).

Februárban a Peugeot 207 volt Európa legkeresettebb modellje, majd 7 ezerrel fogyott belőle több, mint tavaly az év második hónapjában, összesen 38 493-at adtak el. Bár a Volkswagen Golfból kétezerrel kevesebb fogyott, de a német gyártó nagyon örülhet, hiszen ez 43 százalékos emelkedést jelent a tavaly februári 25 ezres eladáshoz képest.

Forrás: Jato