2010 nyarán mutatja be a Mercedes-Benz első sorozatgyártású autóját, amelyben nulla károsanyag-kibocsátású üzemanyagcellás motor lesz. Erről annak nyomán számolt be a gyár, hogy jelenleg egy B-osztályba épített rendszert -25 fokos, valódi téli körülmények között Svédországban is sikerrel próbáltak ki. A fejlesztők a tesztek során rájöttek, hogy az üzemanyagcellás jármű számára a menetstabilizáló elektronikát is át kell dolgozni, mert másként viselkedik, mint egy hagyományos jármű.

Még 2005-ben az F 600 HYGENIUS-ra keresztelt járműben mutatta be legutóbbi üzemanyagcellás rendszerét a Mercedes, amelyet azóta is A-osztályokban tesztelnek, melyekből már kb. 100 darab fut különféle helyeken. Összesen már több mint 3,8 millió kilométert tettek meg az F-Cell A-osztályokkal.

A tankolás még nem megoldott

A tankolás még nem megoldott


Ehhez képest a technika új változata 40 százalékkal kisebb, de 30 százalékkal több erőt ad. A hidrogénnel üzemelő üzemanyagcellával hajtott elektromos motor legnagyobb teljesítménye 136 lóerő, míg a nyomatéka 320 newtonméter, amit elektromos turbó alkalmazása is segít.

A fejlesztések során 16 százalékkal sikerült javítani a cellák hidrogénfelhasználását. A gyár adatai szerint 2,9 liternyi gázolajnak megfelelő hidrogént fogyaszt az üzemanyagcellás B-osztály 100 kilométerenként. Hogy ez mit takar, nem tudjuk, sőt azt sem hol fognak tankolni a tulajdonosok. A nulla károsanyag persze csak az autóra értendő, hiszen a hidrogén előállításához felhasznált energia termel olyat.