Továbbra sem tudni semmi biztosat a legerősebb Focus műszaki paramétereiről, de legalább már megnézhetjük milyen lesz. A Top Gear, brit lap által közölt fényképek ugyanis erősen gyárinak hatnak.

Ahogy a korábbi pletykákban is hallottuk nincs durva sárvédőszélesítés, csak az egyszerűbb elemeket vették sportosabbra, a kasztnihoz nem nyúltak, hogy a kisszériában készülő modell se legyen ráfizetéses. Elöl a hatalmas légbeömlő, hátul a mértes diffűzor vonzza a tekintetet. Ezenkívül más a hűtőmaszk, a motorháztető illetve az RS modell egyedi küszöböket és hátsó szárnyat kap.

Sárga díszítéssel

Sárga díszítéssel


Belül az egyedi kormány és kagylóülések mellett alumínium és karbon díszítőelemeket találunk. Az utastérben a fekete mellé nem a szokásos RS kék, hanem narancssárga társul.

Továbbra sem tudni viszont a gombnyomásra induló motor teljesítményéről. Az szinte 100 százalék, hogy az ST 2.5 literes turbómotorját fejlesztik tovább. 225 helyett 280-300 lóerő közötti teljesítményre lehet számítani. Szemben a japán konkurenciával a ralivilágbajnokságot 2006-ban és 2007-ben is megnyerő modell leszármazottja nem kap négykerék-hajtást.

19-es felnikkel

19-es felnikkel


Helyette félaktív önzáró differenciálművel biztosítják az első kerekek tapadását, állítólag komoly nyomaték ellenére hatásosan. A fejlesztők szerint ez nemcsak a költségeknek tesz jót, de a kisebb súly sem hátrány.

Bár már idén nyáron a londoni Brit Autoshown bemutatkozik az autó, de az értékesítés csak egy évre rá kezdődik meg. Egyelőre ugyanis az új Fiesta, Kuga és az érkező Ka fontosabb a Fordnak.
 
 

  • Címkék:
  • RS