Kísérleti jelleggel az M1 és az M3-as autópályák egyes szakaszain a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium előzési korlátozást vezet be a tehergépjárművek számára. A cél, hogy könnyebb és biztonságosabb legyen Budapest megközelítése személyautóval. A táblák holnaptól tiltják az előzést.

A korlátozás az M1-es autópályán Tatabánya-Óváros csomópont és M0-ás csomópont között három szakaszon, összesen 33,6 km hosszban, valamint az M3-as autópályán Gödöllő csomópont és Bp., Szentmihályi úti csomópont között egy szakaszon, 16,4 km hosszban, a főváros felé vezető irányban érvényes.

Nem véletlenszerű a helyszínek kiválasztása, Az M1 és M3 Budapest közeli szakaszain a teljes autópálya-hálózat 31 ezres átlagos forgalomnagyságának mintegy kétszerese, napi 50-70 ezer jármű halad át. A balesetsűrűség kiugróan magas, és évről évre nő a korlátozásban érintett szakaszokon. Kérdés azonban, vajon betartják-e a teherautósok a tiltást, hiszen ugyanilyen érvényben van az M0-son is, de ott sem foglalkoznak vele.
 
Nemrég egy független szakértő vetette fel, hogy külföldi példák nyomán hazánkban is meg kellene tiltani az előzést autópályán.

A korlátozásban érintett autópálya-szakaszok:

1. szakasz: M1 balpálya (Bp. felé) 53,5 km – 41,25 km között, hossza 12,25 km
2. szakasz: M1 balpálya (Bp. felé) 39,9 km – 35,45 km között, hossza  4,45 km
3. szakasz: M1 balpálya (Bp. felé) 34,1 km – 17,20 km között, hossza 16,9 km
4. szakasz: M3 balpálya (Bp. felé) 26,6 km – 10,20 km között, hossza 16,4 km