Várhatóan a jövő év márciusában, a Genfi Autószalonon mutatja be új autóját Horatio Pagani olasz autóépítő. A hírek szerint a Zonda utódjában már nem V12-es motor lesz. A 7,3 literes AMG leváltását nem gyengesége okozza, hanem az a tény, hogy hamarosan kikerült a Mercedes sportrészlegének kínálatából.

Az egyes változataiban már 750 lóerős motor helyére továbbra is Mercedes motor kerül, várhatóan az új 6,2 literes V8-as. Ahhoz azonban, hogy a C9-es felvegye a versenyt a C8 Zondával, vélhetően valamilyen feltöltővel is ellátják majd a blokkot, hiszen az “csak” 525 lóerős.

Az új autó hosszabb és szélesebb lesz elődjénél, de a vezethetőségét elsősorban a hosszabb tengelytáv javítja. A karosszéria továbbra is szénszálas anyagból készül, és megmarad a jellegzetes négyes kipufogó is. További újdonság lesz a Bosch által szállított kipörgésgátló és menetstabilizáló.

Elsőként a zárt kivitel érkezik, majd körülbelül két év múlva jöhet a roadster is. Pagani tervei szerint a jelenlegi 16 helyett évi 60 darab autót értékesítenek majd. Ebben komoly szerepe lesz annak, hogy már a japán és az amerikai szabályoknak is megfelel majd az autója. Egyedül az USA-ból évi 25 darabos megrendelésre számít.