A mostani vadorzó Ferrari annak az F430-asnak a kicsinosított változata, amiről nemrégiben mi is beszámoltunk. Az F430 Bi-Compressor Evoluzione két kompresszorral erősítette a 4,3 literes szívómotort, ezzel 656 lóerőre emelve az alaphelyzetben 490 lóerős teljesítményt.

29,9 alatt gyorsul 300-ra

29,9 alatt gyorsul 300-ra


A német Novitec most erre is rádobott még egy lapáttal, a “versenyváltozat” immáron 707 lóerőt teljesít, ami jóval több, mint a Ferrari Enzóé (660 LE). Az 51 lóerőt többek között nagyobb töltőnyomással, jobb hűtéssel, és jobb lélegeztetéssel tudta hozzáadni a Ferrari-tuningcég.

Maximális teljesítményét 8350-es fordulaton adja le a világ egyik legerősebb utcai sportautójának számító 430-as, 712 newtonméteres nyomatéka 6300-as fordulatszámnál tépázza legerősebben az emberi szervezetet. Gyorsulásban is majdnem Enzo szinten van a vas, 3,5 másodperc kell 100-ig, 10,5 másodperc 200-ig, de a 300-as érték is megvan fél percen belül. Amennyiben gyakran okoz problémát valakinek a “mindössze” 315 km/órás végsebesség, kérhető hosszabb fokozatkiosztás is, amivel 348-ig kitolható a határ.   

A külsőt új orrspoiler, új hátsó diffúzor és kérésre hátsó szárny is díszíti, ami mind segít a jobb aerodinamikai tulajdonságok elérésében. A csomag ára 51 ezer eurótól indul (13,5 millió Ft)