2007-ben összesen mintegy 71 km-rel nőtt az Állami Autópálya Kezelő Zrt. által kezelt gyorsforgalmi úthálózat hossza, míg a forgalom több mint 10 százalékkal emelkedett. Ezzel párhuzamosan a balesetek száma is növekedett egyes helyeken. Az M1-en és az M3-on jelentős növekedés, az M0 és az M7 esetében pedig csökkenés tapasztalható. Jó hír, hogy a halálos kimenetelű balesetek száma csökkent: 2006-ban 44, míg 2007-ben 37 ilyen eset történt.

2006-hoz képest nem változtak a baleseteket kiváltó okok. Az első helyet továbbra is a figyelmetlen vezetés (27%), a másodikat a követési távolság be nem tartása (22%), míg a harmadikat a szabálytalan előzés (15%) foglalja el. Sokan továbbra sem használják a biztonsági övet, az ütközéses balesetek közel 43 százalékában az áldozatok nem voltak bekötve.

Továbbra is az autópályák a legbiztonságosabbak az útkategóriák közül. A 100 millió járműkilométerre jutó személyi sérüléses balesetek száma a 2006-os 7,2-ről 2007-ben 6,8-ra csökkent, illetve a balesetek súlyosságát figyelembe vevő súlyozott relatív baleseti mutató is 16,5%-os javulást jelez az előző évhez képest.

A hazai autópályákon gyakorlatilag háromszor kisebb a baleseti kockázat, mint az országos közutakon, de a balesetek átlagosan súlyosabbak, mert az átlagsebesség is nagyobb. Sajnos az európai autópályákat összevetve a magyarok nem állnak túl jól.