Megvásárolható lesz V12-es turbódízel motorral is az Audi nagy szabadidő-autója, a Q7. Ezzel a korábban még tanulmányként bemutatott Q7 V12 TDI kerül sorozatgyártásba.

A 6,0 literes, tizenkét hengeres dízelmotor 500 lóerős teljesítménnyel bír, de ez szinte eltörpül a mellett a tény mellett, hogy a motor nyomatéka 1000 Nm. Még ennek tudatában is elég megdöbbentő, hogy a közel 2,5 tonnás jármű 5,5 másodperc alatt képes elérni a 100 km/órát. Ez már a sportkocsik területe, nem a szabadidő-autóké.


Maximum 250 km/órával száguldhat a Q7 V12 TDI, az elektronika ennyit enged. Ám az biztos, hogy többre is képes, hiszen a sebességjelzőt 310-ig skálázták. Épp ezért a fékrendszer sem hétköznapi, a 20 colos felnik mögötti helyet teljesen kitöltik a kerámia féktárcsák.

A Győrben készülő elképesztő motorhoz hatfokozatú Tiptonic automata váltó és összkerékhajtás tartozik. Ez alaphelyzetben előre a nyomaték 40, hátra a 60 százalékát juttatja. Az útfogást légrugós felfüggesztésre bízták, a vezető beállíthat kényelmesebb és sportosabb karakterisztikát is. A motorteljesítményhez méretn kifejezetten takarékos a Q7, átlagosan 11,9 liter gázolajjal is beéri.  


Külsőleg a sportosabb lökhárítókról és a már említett keréktárcsákról azonosítható a szuperdízellel szerelt Audi. Belül finom Verano-bőrrel vonták be a sportüléseket, míg az Audi sportmodelljeihez hasonlóan ez a jármű is sötét tetőkárpitot kap.

Műszaki csemegékből is kijut a tulajnak, hiszen a sávelhagyásra figyelmezető, illetve a holttérfigyelő rendszer ugyanúgy szerepel a repertoárban, mint az adaptív tempomat vagy a DVD-s navigáció. A hátsó utasok az első fejtámlákba szerelt képernyőkön mozizhatnak.