Kötelező a téli gumi

Szerző: Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2008.01.04. 16.00

Ausztriában kötelezővé tették a téli gumi használatát az idei évtől a téli időszakban. Hólánc is használható.

Miután Ausztria felé már nincs határellenőrzés, így ugyan nyári gumival is át lehet hajtani a sógorokhoz télen – nem fordítanak vissza -, de büntetésre kell számítani.
 
2008. január 1-jétől ugyanis új törvény lépett életbe Ausztriában. Ez előírja, hogy november 1. és április 15-e között kötelező a téli gumi használata télies időjárás esetén. Ez a személyautókra illetve a 3,5 tonnánál kisebb tehergépkocsikra vonatkozik, amelyek havas úton vagy az összes keréken téli gumival, vagy a hajtott kerekeken (nyári is lehet) hólánccal közlekedhetnek csak.

Ám a hóláncot csak akkor lehet használni, ha összefüggő hó, jég borítja az utat, illetve csak kisebb aszfaltos részek vannak benne. Ha csak kevésbé havas nem, de ilyenkor a nyári abronccsal nem lehet autózni. Aki megszegi a szabályt, legalább 35 eurós (8800 forint) büntetést kaphat, de baleset okozása esetén akár 5000 euró is lehet ez az összeg.

Magyarországon egyelőre még tervben sincs ilyen törvény, miután egy komplett télgumi-garnitúra 50-120 ezer forint a hagyományos autókra. Különleges esetben azonban kötelezővé tehetik a hólánc használatát, ezt táblával jelzik az adott útszakasz előtt. Ha komoly hóhelyzet van, már a határokon is kiteszik a táblát, ilyenkor ott ellenőrzik a meglétét, feltenni szükség esetén kell.
 

Kommentek

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.