A Volkswagen-csoport 2018-ra évi tízmillió autó értékesítését tűzte ki célul. A remélt mennyiség legyártására azonban csak akkor van remény, ha az előállítási költségeket sikerül jelentősen csökkenteni. A VW megoldása erre az, hogy a Seatoktól a Bentley-kig a legyártott autók mindössze négy platformon készülnek majd.

Az első, MLB nevű alap már az utakon is van, jelenleg az Audi A4-A5-ösök készülnek vele, de a jövőben más nagy autók, mint az A6-os, A8-as Audik, a Phaeton és a Bentley-k is erre a hosszanti motorelhelyezésű, első- vagy összkerékmeghajtásra alkalmas platformra épülnek majd.

A legnagyobb számban gyártásra kerülő alapot az alsó- és felső-középkategóriás tömegautók kapják, összességében hatmillió darab VW-kötődésű modell épül a MQB-platformra, amely ezzel az autógyártás legnagyobb darabszámú elemévé válhat. Az első erre épülő modellek 2010-től kerülnek a piacra.

A másik nagy példányszámú platform az MHB lesz, ezzel készülnek majd a VW-csoprt kisautói, mint például a Frankfurtban bemutatott up!.

A negyedik középmotoros platformot a Volkswagwen érdekeltségébe tartozó sportkocsik kapják majd, a Lamorghiniktől egészen akár egy olcsóbb Bugattiig.

A VW-nél az egységesítéstől 40 százalékos költségcsökkenést várnak.