Az év eleji visszaesés után az első tíz hónap már pozitív mérleget mutat az európai autópiacon, ahol nem a Volkswagen Golf a kedvenc, hanem a Peugeot 207.

2006 azonos időszakához képest 0,8 százalékkal (102 ezer db) több autót adtak át, ez összesen 13,3 millió személygépkocsit jelent. Ebben persze komoly szerepe volt annak, hogy az október jól sikerült az ágazat szempontjából, közel 70 ezerrel több autó fogyott idén, mint tavaly ilyenkor.

Remek időszakot tudhat maga mögött Ciprus (+30%), Észtország (+25,4%), Litvánia (+50%), Lettország (+39%), Norvégia (+22,5%) és Lengyelország (+23%) is.

Igen érdekes, hogy Németországban továbbra is tart a masszív visszaesés. Egyedül októberben 4,1 százalékkal kevesebb autó fogyott, míg az első tíz hónapot összevetve a 2006-os hasonló adatokkal, -7,6 százalékot mutat a mérleg Európa legnagyobb autópiacán. A legnagyobb visszaesés Izlandon (-11,7%) és Finnországban (-8,5%) következett be.

Magyarországon is kiemelkedően jól sikerültek az októberi eladások, 11,3 százalékkal több autó fogyott 2007 e hónapjában, mint egy éve. Míg tavaly 13701 autó fogyott, addig idén 15248 októberben. Ez pedig tovább javítja a rosszul induló évet idehaza, már csak 4,3 százalékos lemaradásban van a piac tavalyi önmagához képest. 2006-ban 10 hónap alatt 150, most ugyanezen időszak alatt 144 ezer új autót helyeztek forgalomba Magyarországon.

A jelentést persze árnyalja, hogy  a Jatonál a forgalomba helyezési adatok szerepelnek, így a szürke import is benne van, de ez minden országnál igaz. Így nehéz megmondani teljesen valós-e egyes országok teljesítménye.

Forrás: Jato Dynamics