A Ford a Frankfurti Autószalonon leplezte le az új Fiesta előképének tekinthető Verve tanulmányt. A háromajtós csapotthátú verzió után a gyártó most előállt a négyajtós Verve-vel is. Az autót tegnap mutatták be a kínai Kuangcsui Autószalonon.

A Ford nem véletlenül ide helyezte a bemutatót, a cég célja, hogy az amerikai és európai piac mellett Kelet felé is nyisson. A szedánok, négyajtós modellek pedig Kína mellett Indiában, sőt, Oroszországban is népszerűek.

A feneke a Mondeóé

A feneke a Mondeóé


Megint kinetikus design

De beszéljünk az autóról is! A Verve szedán a Ford Kugával és a Frankfurtban bemutatott testvérével együtt az új, “kinetikus dizájn” formavilágával bír. A robusztus, mégis dinamikus tömeg  ugyanúgy jellemzi az négyajtós, mint a korábbi háromajtós modellt. Az óriási hűtőrács, a macskaszerű fényszórók és a magas övvonal már mind ismerősek, az autó hátsója pedig az új Mondeóéra emlékeztet.

Külső mellett a belsőnél is szemléletváltás jellemzi a Verve-sorozatot: a kisautók piacán nem megszokott figyelmet fordítottak a belső tér kialakítására, úgy a formák, mint ahogy az anyagok terén. Szintén fontosnak tartották a tervezők, hogy mára a mobil kommunikációs, és szórakoztatóeszközök integrálása az autóba ugyanúgy hozzátartozik a praktikussághoz, mint mondjuk a pohártartó, így ennek szellemében is alakították ki a műszerfalat, a csatlakozókat.

Kínában mutatták be, fontos a keleti piac

Kínában mutatták be, fontos a keleti piac


Lemaradunk róla

A Verve szedán – pontosabban a széria-Fiesta – nagy sikerre számíthat a keleti, fejlődő piacokon, ahol fontos a nagyobb csomagtér, de ugyanígy számít a megengedhető ár és a nem túl nagy méret. A Verve-sorozat harmadik darabját januárban, Detroitban leplezi majd le a Ford.

A Ford közös műszaki alapokra az adott kontinens igényei szerint épít autókat, Európában pedig a kis limuzinokra csak a keleti, kisebb volumenű piacokon van igény. Jelenlegi információink szerint valószínűbb, hogy a lépcsőshátú családi autó nem jut el a magyar Ford-szalonokba. Ugyanígy jártunk az előző Fiesta Ikon nevű szedánjával és a mostani modell lépcsőshátú kivitelével is. Egyikük sem kapható Kelet-Közép-Európában, Indiában azonban igen.