Úgy tűnik, eddig a Genertel nyerte a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás idei versenyét. A legtöbb új biztosítást ez a cég tudhatja magáénak, de a MÁV Egyesület és az Aegon is szépen gyűjti az ügyfeleket. Az igazi győztesek azonban az online alkuszok, amelyek forgalma meg is háromszorozódhat idén.

Már 41 ezer kötésnél tart az online alkuszok között piacvezető Netrisk.hu, ami összesen több mint egymilliárd forintos értéket takar. Tavaly ilyenkor “csupán” 17 ezren kötöttek szerződést, míg novemberben, a váltási szezon végéig több mint 60 ezren. A második legnagyobb szolgáltatónál, a Biztosítás.hu-nál eddig két és félszer annyian kötöttek eddig biztosítást, mint tavaly.

Az alkuszcégek nem az autósoktól kapnak “fizetést” a munkájukért, hanem a biztosítók fizetnek nekik jutalékot az ügyfelek után.

2006 végén 500 ezren váltottak biztosítót, közülük minden harmadik autós az interneten. Az idén ennél is nagyobb forgalomra számítanak, az előzetes becslések szerint idén 700 ezren köthetnek új szerződést, miután a tavalyi hozzáállásukkal ellentétesen idén az újrakötésért is adnak kedvezményt a biztosítók, ami árnyalhatja a képet.  

Forrás: Népszabadság