Eddig még megúsztuk nagyobb balesetek nélkül, hiszen csak figyelmeztetett a tél, hogy ideje felkészülni. Sokan azonban nem váltanak téli gumit különféle indokok miatt.

A téli gumi drága:

Nem mondjuk, hogy olcsó lenne, de nincs nagy árkülönbség a nyárihoz képest. Ám ez a költség nem pluszköltség, hiszen a nyári guminkat ilyenkor nem koptatjuk. Két szett gumiabroncs kétszer tovább tart, vagyis összességében a téli és a nyári szett közel azonos élettartamra képes, mint két nyári.


Nem kell téli gumi, mert nincs hó:

Ez tévedés. Hideg időben a nyári gumik tapadása csökken, az autó könnyebben csúszik meg, rosszabbul lassul. Nő a balesetveszély. A téli gumiabroncsok puhábbak, a magasabb szilikatartalomnak köszönhetően rugalmasabbak, ezért jobban tapadnak. Hét fok alatt érdemes váltani. Nyári gumival akár 50 százalékkal hosszabb lehet a fékút.

Jó tanácsok

Fontos tudni, hogy a mintázat mélysége döntő fontosságú. Az abroncs akkor a legbiztonságosabb, ha a barázdák mélysége nem csökken 4 mm alá (nyári gumik esetében az 1,6 mm a minimálisan megengedett).


Lehetőleg a gyári mérettel megegyező, vagy annak váltóméreteiben vásároljon téli gumit. Az autó mind a négy gumiját cseréltesse télire. Lehetőleg minden gumi azonos márkájú és típusú legyen, így kiegyensúlyozott marad a tapadás mind a négy keréken.

Az első ónos eső vagy havazás idején látogassunk el egy üres parkolóba, hogy kitapasztaljuk autónk viselkedését csúszós úton. Oldalirányú csúszáskor kormányozzon ellentétes irányba, majd adjon kevés gázt. Hóban vagy jégen mindig egy sebességfokozattal alacsonyobban közlekedjen.

Forrás: GoodYear