Mind ez idáig a Daimler szállította ki a legtöbb környezetbarát haszonjárművet (3300 db) a világon. Bár még hosszú évekig a dízelek fogják szolgáltatni a haszonjármű-hajtásrendszerek alapját, ám a cég továbbiakban is törekszik a “zöld” alkalmazások elterjesztésére.

Pár napja 16 alternatív hajtású vagy üzemű tehergépkocsit és autóbuszt mutatott be a Daimler. Ezen modellek részben világpremierek, részben már létezőek.

Az alternatív hajtási rendszerek között központi szerepet játszik a hibridtechnika, amelynek segítségével akár 30 százalékkal csökkenthető a haszonjárművek gázolajfogyasztása, ami a káros anyagok kibocsátást is visszaveti.

Míg a tehergépkocsik esetében az ún. “párhuzamos” hibrid hajtásra esett a Daimler AG választása, ahol a villanymotor a hajtáslánc részét képezi, és a dízellel együtt adja le a teljesítményét, addig a buszok a soros hibrid hajtással készülnek. Itt a közvetlenül a dízelmotorhoz kapcsolt generátor látja el árammal az elektromos hajtómotorokat.

Spéci dízel vagy párhuzamos hibrid a teherautókban

Spéci dízel vagy párhuzamos hibrid a teherautókban


Jelenleg alternatív üzemanyagokkal is folytatnak kísérletek. Természetes utánpótlású növényi olajokból előállított üzemanyagok mellett a biomasszával is próbálkoznak. Persze továbbra is a dízelen van a hangsúly, így azt próbálják minél tisztábbá tenni, így jelent meg korábban a BlueTec, amely már nemcsak környezetbarát, de drasztikusan kevesebbet is fogyaszt.

A Mercedes-Benz BlueTec-rendszerű kamionok esetében évi 2000 literes üzemanyag-megtakarítással lehet számolni, illetve több mint 5 tonnával kevesebb szén-dioxid kerül a levegőbe. Ez pedig azt jelenti, hogy “a szállítási teljesítményre vetítve a Daimler kínálatában az “egyliteres autó” már régóta reális” – mondta Andreas Renschler, a Daimler AG igazgatótanácsának tagja és a Daimler Trucks vezetője.