Az után, hogy szeptemberben a Frankfurti Autószalonon bemutatkozott a megújult Ford Focus ötajtós változata, várható volt, hogy a modellcsalád többi tagját is átfésülik. Megérkezett a kombi és a sportváltozat átalakított kivitele, amit hamarosan követ majd a felfrissült kupé-kabrió is.
 
Mind az ST, mind a Wagon esetében azonos változtatásokat találunk. A Mondeónál bevezetett Kinetic Design jegyeit alkalmazták, így bár az autók formailag változatlanok, teljesen új arcukat mutatják. Lecserélték az első, illetve

Készül duplakuplungos váltóval is

Készül duplakuplungos váltóval is


a hátsó lámpákat és lökhárítókat, de új a hűtőmaszk is. Belül finomabb anyagok és átdolgozott ülések, műszerfal és középkonzol fogadja az utazót. Újdonságként kétzónás légkondicionáló, USB és 230 voltos csatlakozó kerül a Focusba, amely gombbal indul majd.

Ahogy eddig is, úgy a jövőben sem csak három-, de ötajtós karosszériával is megrendelhető a Focus ST, amelyben továbbra is a Volvótól örökölt 2,5-es turbómotor szerepel. A 225 lovas vas 6,5 másodperc alatt gyorsítja az elsőkerék-hajtású járművet. Az autó forgalmazása jövő év első felében indul.

Maradt 225 lóerős a motor

Maradt 225 lóerős a motor


Ennél hamarabb, már az idei év végétől kapható lesz a megújult Wagon. Ennek érdekessége, hogy a ferdehátúhoz hasonlóan szintén készül belőle környezetbarát ECOnetic kivitel is. A részecskeszűrős 1,6 TDCI motorral csupán 4,3 litert fogyaszt, de a modellhez különleges karosszéria is tartozik, így kilométerenként csak 115 gramm szén-dioxid hagyja el a kipufogót.

Új duplakuplungos váltó is szerepel a kínálatban, a Ford PowerShift elsőként a 110 és 136 lóerős dízelmotorokkal kapható majd.