Magyarországon is megjelenhet a Mitsubishi i – tudtuk meg a japán márka importőrétől. A 3,4 méteres kisautót eredetileg csak az otthoni piacra szánta a gyár, de pár év múlva a kontinentális Európában is bevezeti.

A hazai rajt a nyugat-európai debütálás időpontjától függ, körülbelül 2009-2010-re tehető.

A motor a csomagtér alatt van

A motor a csomagtér alatt van


A Toyota Aygónál épp egy centivel rövidebb kiskocsi jelenleg egyféle, 660 köbcentis turbómotorral kapható. Később az az egyliteres négyhengeres is elképzelhető hozzá, amelyet a Mitsubishi a smart fortwo-hoz szállít.

High-tech kicsiben

A 660 köbcentis, változó szelepvezérléses benzinesből 57 lóerőt és 85 Nm-t hoz ki a turbófeltöltés. A városi autó csak négyfokozatú automata váltóval készül, amivel 4,7 liter a szabvány szerinti átlagfogyasztása. Még olcsóbban üzemeltethető lesz az iMIEV nevű akkumulátoros, villanymotoros verzió, amennyiben sorozatgyártásba kerül.

Az autócskát a smart fortwo négyüléses vetélytársaként pozícionálja a gyár. Az okosan megtervezett kiskocsiban a csomagtérpadló alá beépített motor és a vezetőülés alatt elhelyezett tank javítja a térkínálatot. A könnyű és szilárd alumínium rácsvázra épülő kocsi szén-dioxid-kibocsátása mindössze 114 g/km.

Öt liter alatt fogyaszt

Öt liter alatt fogyaszt


Japánnak szóló K-autók

Az i az úgynevezett K-szegmensbe tartozik, amely 2,02 millió autót tett ki a tavaly Japánban értékesített 3,7 millió személyautóból. A K-autók hossza maximum 340, szélessége 148 cm lehet. Motorjuk esetében a felső határ 64 lóerő és 660 köbcenti. A Mitsubishi az első japán autógyártó, amely az említett szabályok szerint épült autót forgalmaz Európában, jóllehet a konkurensek is kínálnak K-autókat.

Műszakilag rendkívül igényes és költséges felépítése miatt a Mitsubishi i egészen biztosan nem az olcsó kisautókkal száll versenybe.