A prémiumkategóriában sikeres modellek – a Volvót leszámítva – legtöbbször nem elsőkerék-hajtással készülnek. A Mercedes-Benz, a BMW, a Jaguar és a Lexus hátsókerék-hajtásúak, az Audi pedig a négykerék-hajtással ér el sikereket.

Ezzel szemben az Alfa Romeo a kilencvenes évek eleje óta elsőkerék-hajtással illetve némely esetben összkerék-hajtással gyártja járműveit. Utoljára a korábbi Spider és a 75-ös modellek készültek kardántengellyel.

Hamarosan azonban megjelenik az első újkori hátsókerék-hajtású Alfa, a 8C Competizione. Állítólag a sportkocsi csak az első lesz a sorban. Hamarosan elkészül a 159-es sportváltozata, a GTA, amelyben mind a négy kerékre jut a motor nyomatékából.

Az igazi változást az új zászlóshajó, a 169-es 2009 végi megjelenése jeleni majd. Ez ugyanis a német konkurenciához hasonlóan orrmotoros és hátsókerék-hajtású lesz. Állítólag a jármű kialakítását a Mercedes segíti egy egyezmény keretében, ahol a Fiat-csoport cserébe a stuttgartiak kis, elsőkerék-hajtású modelljeinek, az A- és B-osztály tervezését és gyártását segíti.

A költségek alacsonyan tartása érdekében a hamarosan bemutatkozó legkisebb Alfa, a Junior viszont biztos, hogy elöl hajt majd, a Fiat Grande Punto padlólemezét felhasználva.