Az eddig “csupán” kiegészítők és teljes teljesítménycsomagok kidolgozásával foglalkozó Kleemann tuningcég, elkészítette első önálló autóját. A GTK koncepció a Mercedes kis roadsterén, az SLK-n alapul.

A teljes metamorfózis után az autó sokkal ütősebb benyomást kelt, ez köszönhető a cápaszerű orrnak és masszív sárvédő-szélesítéseknek, de jól állnak a kocsinak a nagytestvér CLS-ről  érkező lámpák is. Bár a képek alapján úgy tűnik a jármű teteje ebben a kialakításban már nem nyitható, de a hivatalos információk szerint az változatlan, akár az ajtók.

A 20-as felnik mögött elöl 380 milliméteres féktárcsák rejtőznek

A 20-as felnik mögött elöl 380 milliméteres féktárcsák rejtőznek


Miután a Kleemann a motort drasztikusan átalakította a kabriós suhanás mellé komoly száguldozás is társul. A szériában sem épp szerény 360 lóerős blokk a saját fejlesztésű kompresszor beszerelése után 540 lóerőt teljesít, mialatt a forgatónyomaték 700 newtonméterre emelkedett.

Bár a hétfokozatú automataváltót érintetlenül hagyták, a differenciálművet a versenysportban használatosra cserélték. Így nem is meglepő, hogy csupán 3,7 másodperc elég ahhoz, hogy a műanyag karosszériás tanulmány elérje a 100 km/órás sebességet. A kocsi végsebessége 308 km/óra.

Bár a GTK csak egy formaterv, számos megoldás átkerül majd azokba a széria modellekbe is, amiken a Kleemann jelenleg dolgozik.