2008 január elsejétől bevezetik Magyarországon az objektív felelősség elvét a közlekedésben, a rossz baleseti mutatók javítása érdekében. Tehát a gépkocsi üzembentartója felel minden szabálysértésért, amit az autóval elkövettek. Ha nem tudja igazolni, hogy más vezette az autót, akkor őt büntetik meg. Ha ellopták az autót, akkor érdemes minél előbb bejelenteni, mert a tolvaj szabálysértéseit is ránk terhelhetik.

Egyesek éppen az ehhez hasonló esetek miatt perek sokaságára számítanak, miután jogilag aggályos lehet, hogy olyanokat büntetnek meg, akik nem követtek el szabálysértést.
    
A szabályozás életbelépése ellenére az első négy hónapban nem büntetnek még, ilyenkor az üzembentartó írásbeli figyelmeztetést kap, amiben arról tájékoztatják mekkora büntetést kellene fizetnie. 2008 májusától azonban már a büntetést hozza a posta. A törvény átalakítása nyomán a jövőben akár 300 ezer forintot is elérheti a büntetési tétel.

Jövőben nemcsak hagyományos traffipax-szal, de a matricaleolvasó-rendszert felhasználva is küzdenek majd a gyorshajtók ellen. Az elv egyszerű a kamerák közti távolság adott, a közöttük eltelt időt felhasználva számolják ki az átlagsebességet.

Amellett, hogy büntetnek majd a megengedett sebesség átlépéséért, a tilosban áthajtásért a vasúti átjárón vagy a jelzőlámpánál, a behajtási, várakozási és a kötelező haladási irányra vonatkozó szabályok megsértéséért, de a környezetkárosításért is.

Utóbbi miatt az útkezelőt feljogosítják, hogy fénykép- és videofelvételt készítsen a természetvédelmi területen quaddal közlekedőkről is. 2009-től a segédmotorok is rendszámot kapnak az ellenőrzés és felelősségre vonhatóság érdekében.

A héten is folytatja a változtatásokat a kormány módosítani szeretnék a rendőrségi törvényt, hogy az ittas vezetőktől elvehessék a jogosítványát és az autókulcsát a helyszínen.