Bár brutális erőgépeket is terveznek, 2010-re egy új felfogású Bentley is piacra kerülhet. Az új Arnage várhatóan az Audi A8 alumínium vázszerkezetén alapulna és a karosszériaelemek is az acélnál könnyebb anyagból készülnének. Ezzel 150 kilót lehetne spórolni, amire szüksége is lenne a 2,5 tonnás kocsinak.

2008 elején a Genfi Autószalonon már látható lesz a Bentley standján egy tanulmány, milyen formát is kaphat a jövőben az Arnage. Franz-Josef Paefgen, a vállalat vezetője elárulta, az 1930-as évek óta ez lesz a Bentley legnagyobb kihívása.

A motor marad

A motor marad


Paefgen elmondta, hogy megtartják a 2009-ben már ötvenéves korba lépő 6,75 literes V8-ast, amely persze a folyamatos fejlesztéseknek köszönhetően modern. A duplaturbós blokk teljesíti a 2009-re érvényes EU5-ös károsanyag-kibocsátási normákat.

“Jelenleg azon dolgozunk, hogy a 2013-15 között előírt EU6-os normáknak is megfeleljen. Minden mérnökünk életben akarja tartani a blokkot” – mondta Paefgen, aki az EU környezetkímélőbb szabályozásira utalva hozzátette: “Ha csökkentenünk kell a fogyasztást 20 százalékkal, akkor megcsináljuk. De ki kell elégítenünk a vevőink elvárásait, és jellegzetes Bentley-t kell gyártanunk.”

A többi Bentley is lehet hibrid

A többi Bentley is lehet hibrid


A vezető elmondta, lehet, hogy csökkenteniük kell az autóik tömegét, de kisebbek biztos nem lesznek a kocsik. Az alumíniumtechnológia mellett a hamarosan elkészülő hibrid Audi Q7 elektromos megoldásait és erőátvitelét is megkaphatja a Bentley, ami segíthet a fogyasztáscsökkentésben és az EU6-os előírások teljesítésében.

Tisztán elektromos üzemben is működhet az autó a hibrid rendszerrel, de a villanymotorok a benzinmotort támogatva nagyobb dinamikát is adhatnak. A rendszer várhatóan nemcsak az Arnage-ban, de a többi Bentley-modellben is feltűnik majd.

Forrás: Autocar