Egyre több márkakupa-sorozat indul, olcsóbb és izgalmasabb, mint a sok különféle autó küzdelme. Az ugyanolyan autók esetén a pilóta tudása lehet a döntő. Most egy újabb sorozatra van esély, miután a Dacia Loganból is elkészült a kupás változat.

Vélhetően csak az ár volt a döntő, ezért nem a 105 lóerős 16 szelepes, hanem a régebbi, 87 lóerős Renault motor kerül a versenyautókba. Az amúgy teljesen lecsupaszított kocsi 1030 kilót nyom.

A súly-lóerő arány így sokat javult, az élmény pedig biztos remek, miután a bukócsőnek és a versenyfutóműnek hála a kocsi kiválóan fordul. A nagyobb tapadást a csomagtartóra szerelt méretes szárny is segíti. Nemcsak zárt pályára, de raliversenyre is alkalmas, van külön murva- és aszfaltcsomag az autóhoz.

Bukócső és versenyülés

Bukócső és versenyülés


Nem ez az első versenyautó a Loganból. Korábban már készítettek egy S2000-es modellt, ahol a karosszéria Renault-technikát rejtett. Azért persze a 2,0 literes 270 lóerős motor, a szekvenciális váltó és a négykerék-hajtás más világ. Hazánkban előfutó-autóként a raliversenyeken már feltűntek a Daciák.

Egyelőre csak Romániában van Logan-kupa, de a gyár szeretne Európa más országaiban, Afrikában, Ázsiában és Amerikában is elindítani ilyen sorozatot.

Akcióban a Dacia Logan S2000: