Minden korábbinál nehezebb dolga lesz a Jaguar X-Type-nak, hogy az autószalonban elcsábítsa potenciális vevőit. A Frankfurti Autószalonon leleplezett Jaguar XF ugyanis annyira ütős, hogy nehéz lesz mellette megélnie.

Épp ezért kissé felfrissítették a legkisebb Jaguart, hogy a következő években is versenyképes maradhasson. Megőrizték az autó eredeti karakterét, de sportosabbra formálták az összképet. Ehhez új első és hátsó lökhárítóvalamint látványosabb hűtőmaszk került a kocsira, illetve más felnik is kérhetők. Ezenkívül a felújított XJ-nél már alkalmazott indexes visszapillantók is megjelennek a 2008-as modelleken.
 


Új motor egyelőre nincs a kínálatban, viszont most először lehet a Jaguarnál a dízelmotort automataváltóval párosítani. A 2,2 literes 145 lóerős motorhoz hatfokozatú automata párosítható. A kényelemnek azonban ára van, az autó lassabb lett és többet fogyaszt mint manuális váltóval szerelt társai. Álló helyből 9,9 másodperc alatt éri el a 100 km/órás tempót a végsebesség 208 km/óra. A Jag átlagfogyasztása hagyományos váltóval 6, automatával 6,9 liter.

Aki a műszaki újdonságokra fogékony, az örülhet, hiszen az X-Type 2008-as kivitelében digitális rádió, bluetoothkihangosító, illetve továbbfejlesztett tolatóradar is lesz.