Ferdinand Piëch, a Volkswagen konszern akkori elnöke 2002. április 14-én reggel 9-kor elindult a VW székhelyéről, Wolfsburgból. A leköszönő elnök 230 kilométeres utat tett meg egy tanulmányautóval Wolfsburg és Hamburg között. Eközben az autó 6,1 literes tankjából mindösszesen 2,1 liter gázolajat fogyasztott az aprócska dízelmotor. 

A kocsi átlagfogyasztása a rossz idő ellenére szenzációs 0,89 liter/100 kilométer volt. Az utat három óra alatt tette meg Piëch, így az átlagsebesség 75 km/óra volt. Ez volt az akkor elkészült egyliteres Volkswagen.

Később a Volkswagen lefújta a kocsi sorozatgyártását, mert horribilis összegbe került volna. Ám idén szeptemberben az immár a felügyelőbizottság elnökeként Piëch arról számolt be a Frankfurti Autószalonon, hogy 2010-re mégiscsak megvásárolható lesz a modell.

Borzasztóan drága

Borzasztóan drága


Martin Winterkorn, a konszern jelenlegi elnöke elárulta, hogy nem lesz az autóból tömegcikk, ugyanis csak egy kisebb sorozatot gyártanak majd. Egy csöppnyi 0,3 literes egyhengeres dízelmotor mozgatja majd a továbbra is műanyagból és magnéziumból készülő járgányt.

Az 1 literes Volkswagen végsebessége eléri majd a 120 km/órát, ám az átlagfogyasztása valóban 1 liter alatt lesz. Hogy milyen lesz az autó formája, egyelőre nem árulták el, de mivel a konstrukció eddig nyilvánosságra hozott részletei megegyeznek a tanulmányautóval, nincs okunk kételkedni, hogy azt gyártják majd.

Ott a 3,65 méter hosszú járműben két utas egymás mögött ülhetett, alacsony fogyasztását a csupán 290 kilogrammos tömegének köszönhette.