2006 azonos időszakához képest 2007 első félévében az új autó eladások 13,4 százalékkal növekedtek Közép-Kelet-Európában, összesen 655.322 darabos eladást eredményezve – derül ki a JATO Dynamics, autóipari piackutató és elemző cég jelentéséből. A listán szereplő 12 ország közül egyetlen volt, ahol visszaesést mértek, az pedig Magyarország volt. Hazánkban 10,3 százalékos csökkenést jegyeztek fel, 94.508 helyett 84.737 járművet adtak csak el idén.

Ezzel hazánk a térség harmadik legnagyobb piaca, az élre 25 százalékos növekedést mutatva Lengyelország került, megelőzve Romániát. Előbbiben 149,6, utóbbiban 146,2 ezer autó fogyott. Ebben a térségben a kis- és alsó középkategóriás autók fogynak leginkább, előbbi a piac 38, utóbbi 20,3 százalékát teszi ki.

Ami a márkákat illeti, 2007 első felében a Skoda teljesített legjobban, megelőzve a Daciát és az Opelt. Az első három közül egyedül a Dacia könyvelhetett el visszaesést (-6%). Miután a márkának egyetlen modellje a Logan, az pont ugyanennyivel adott kevesebb autót idén. Ennek ellenére ez a típus volt 2007 első felében a legkedveltebb a közép-kelet-európai vevők között, összesen 52.750 darabot adtak el belőle. A második helyen a Skoda Fabia áll 41.277, harmadik a Skoda Octavia 33.483 darabbal.

Forrás: Jato Dynamics