A Mitsubishi mindent megtett, hogy felcsigázza az érdeklődést a Lancer Evolution legújabb, tizedik generációjának érkezése előtt. Már megismerhettük a hajtásláncot, de a külső sem tartogat már meglepetést, viszont a legfontosabbat titkolták. Mit is tud a motor?

Mától azonban Japánban már rendelhető az autó, amit a Tokyo Motor Show-n lelepleztek. A kocsi orrábantermészetesen egy 2,0 literes turbómotor lakozik, amely a korábbiaknál is erősebb, 295 lóerős lett. A lassú kanyarokból kilőve sem lesz gondja a pilótának, hiszen 422 newtonméter nyomaték segít majd neki. A korábbinál 12 kilóval könnyebb motor, kevesebb káros anyagot bocsát ki.

Japános funkcionalitás

Japános funkcionalitás


Kétféle változatban készül az autó (Japán piacra) GSR és RS kódnévvel. Előbbi a csúcsváltozatot takarja. Azért, hogy akiknek csak az RS-re futja, se érezze magát rosszabbul, igazán tuti ötletet dobtak be a marketingesek. Azzal biztatják őket, az ő autójuk könnyebb, hiszen kihagytak belőle számos súlynövelő felszerelést, így például a jellegzetes hatalmas hátsó szárny is csak a GSR-en van szériában. De versenyülések is csak a GSR-ben vannak.

Ami igazán kívánatossá teszi a GSR-t, hogy csak ahhoz kérhető a Mitsubishi új duplakuplungos automata váltója. A robotizált váltó működhet önállóan, de a vezető is kapcsolgathat, akár a váltókarral, vagy a kormány mögötti apró magnéziumfülekkel.

RS külső

RS külső


Az igazán sportos vevőknek viszont továbbra is az ötfokozatú manuális váltót ajánlja a japán gyár. Ebben a korábbihoz képest rövidebbre vették az első négy fokozatot, míg a kényelmes utazásért hosszabbra az ötödiket. Minden esetben aktív négykerék-hajtást kap a vevő, ahol vezető az útviszonyoknak megfelelően három előre programozott beállítást választhat. A legjobb tapadás elérésében aktív központi differenciálzár, aktív nyomatékszabályozás segít, de van itt sport ABS is.

Sikerült javítaniuk a tervezőknek a karosszéria merevségén, súlyelosztásán, és alacsonyabbra került a tömegközéppont is, de növelték a Lancer tengelytávolságát is. Ezek együttesen garantálják, hogy az elődjénél ütőképesebb autó szülessen.

Váltókar van kuplung nincs

Váltókar van kuplung nincs


Az autósport szerelmeseinek pár név a beszállítók közül: a futómű a Bilstein/Eibach elemeire épít, a féket a Brembo szállítja, a gyári WRC-hez hasonlóan szériában 18 colos Enkei felnikkel szerelik az új Evót. Ha valakinek ez nem jön be, kérhet BBS tárcsákat is, de az is hasonló nagy lesz, mert kisebb alatt nem fér el a fék, és 245/40 R18-as abroncsokhoz is ez passzol.

Persze a “kocaautósokra” is gondoltak, nekik a gyönyörű Recaro kagylóüléseket bőrrel vonják be, és ők örülnek majd igazán, hogy komoly hifi, illetve az első és oldalsó légzsákok mellett térdlégzsák is van.