Splash és Agila

Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter nemcsak Magyarországon jár Suzuki bemutatóra, de elutazott a 62. Frankfurti Autókiállításra is, hogy megnézze a cég új modelljeit. A miniszter magánemberként látogatott a szalonra, ahol azonban több autógyár, így az Audi, a BMW és a Porsche vezetőivel is tárgyalt.

Nekünk magyaroknak elsősorban az új Splash és Opel-testvére, az Agila érdekes, hiszen ezeket az esztergomi gyárban készítik majd. A 3,7 méteres Suzuki két benzines  (1,0  és 1,2 literes) és egy dízelmotorral (1,3 literes) készül majd.

Vectra, Mondeo, Mazda6

Nálunk készül a Splash

Nálunk készül a Splash


Jellegzetes nyelvezete miatt örömmel idézzük a miniszteri vizit alkalmából kiadott sajtóközleményt: “Kóka János elismerését fejezte ki a Magyar Suzuki Zrt. vezérigazgatójának, Isao Ozawa úrnak. A miniszter tetszését leginkább a Kizashi nyerte el, és reményét fejezte ki, hogy mielőbb láthatóak lesznek a magyar utakon a tanulmányautó alapján gyártott utódok.”

A Kizashi eléggé futurisztikusnak mutatkozik, de ennek nyomán fog megszületni a Suzuki új középkategóriájú modellje, amelyet 2010-től lehet majd megvásárolni. A Ford Mondeo, a Mazda6 és a hasonló modellek konkurense lesz. 4650 milliméteres hosszával képes is lehet erre.

Hibridhajtást rejt

Hibridhatást rejt


Új dízellel

Európában az ilyen autókat elsősorban dízelmotorral veszik, amire felkészül a japán gyár is. A Kizashiban mutatkozott be a cég újonnan fejlesztett 2,0 literes, hengerenként négyszelepes turbódízele, amelyhez hatfokozatú szekvenciális váltó és összkerékhajtás csatlakozik.

Nem Esztergomból

De nem önmagában működik a dízel, hanem egy kiegészítő elektromos motorral hibrid-rendszert alkot. Utóbbi akkor kapcsolódik be a munkába, ha extra erőforrásra van szükség. A Suzuki tervbe vette, hogy az új autó motorja lesz a legalacsonyabb szén-dioxid kibocsátású, négykerék-hajtású jármű a D-osztályban.

Sajnos a hírek szerint a Suzuki zászlóshajóját nem nálunk, sőt nem is Európában gyártják majd, hanem Japánból importálják.