Mialatt a kilencvenes években sikerült javulást elérni, addig 2000 óta mintegy húsz százalékkal nőtt a közúti balesetekben megsérültek száma Magyarországon. A halálos esetek száma 5 százalékkal emelkedett az eltelt időszakban – derül ki a Magyar Hírlapból.

Ennek fényében aligha reális Magyarország 2001-es vállalása, hogy 2010-re 30 százalékkal csökkenti a balesetek számát. Állítólag a korábbi javulás a lakott területen 60-ról 50 km/órára csökkentett megengedett maximális sebességnek és a tompított fényszóró lakott területen kívüli használatának köszönhető.  

Egy felmérés szerint az Európai Unió államai közül hazánkban a legkisebb az esélye a gyorshajtók, az ittas vezetők és a biztonsági övet be nem kapcsoló vezetők lebukásának.

Elvileg egy ittas vezető akár 300 kilométert is autózhat, hogy ellenőrzésbe futna, ha az érvényes jogosítványok és a közlekedési rendőrök számát vetjük össze. Sőt hazánkban a gyorshajtókkal sincs könnyű dolguk a rendőröknek, hiszen nincs tulajdonosi felelősségvállalás, bárki mondhatja, hogy a családtagja vezette az autót, akire nem tesz terhelő vallomást.

Forrás: Magyar Hírlap