2001-ben a közlekedéssel foglalkozó úgynevezett Fehér Könyv összeállításakor az EU-tagországok vállalták, hogy 2010-re 50 százalékkal csökkentik az akkori balesetek számát. Magyarország nem volt ilyen bizakodó, 30 százalékos csökkentést vállalt.

Ám úgy tűnik, ez sem sikerülhet, miután hazánkban nemhogy csökkent volna, de 5 százalékkal nőtt a balesetben elhunytak száma, aminek nagy része a gyorshajtásra vezethető vissza. A rendőrök nem is igen látnak esélyt a sikerre, mert míg külföldön egyre szigorodó szabályokkal találkoznak az autósok, addig nálunk alapvető problémákat sem old meg a jogalkotó.

Az egyik ilyen, hogy az autóst nem lehet megbüntetni, ha autójával gyorshajtást követnek el, és állítása szerint egy családtagja volt a ludas, akire viszont nem tesz terhelő vallomást. Egyes országokban ilyenkor az autó üzemeltetője fizet, van, ahol dupla büntetési díjat. Nálunk nincsenek drasztikus, elrettentő büntetési tételek, külföldön kirívó esetben elkobozhatják az autót is.
 
Vannak azonban megvalósuló ötletek is, ilyen a büntetőpontrendszer szigorítása, amelyen már dolgoznak a Gazdasági és Közlekedési Minisztériumban.
 
Szintén jót tesz a balesetek csökkentésének a fix traffipaxok telepítése, az M1-es autópályán a jövő héten bővítik a rendszert. Ám a fenti jogszabályi kiskapu miatt ezek sem jelentenek biztos megoldást, sőt az autópályák a legkevésbé balesetveszélyes utak. A tervek szerint év végén az M5-ösön és az M7-esen, majd jövőre az M3-ason is megjelennének fix traffipaxok, ám anyagi okok miatt ez könnyen csúszhat.
 
Az illetékes minisztérium emellett elrettentő kampányt tervez, külföldön sikerült az ittas vezetést visszaszorítani halálos balesetekről készült megdöbbentő képekkel, kisfilmekkel. Ám ezzel csak hosszú távon lehet eredményt elérni, 2010-re nem.