Az 1960-as években a MINI kínálatában már szerepelt egy kombiszerű jármű, 2007-re a gyártó feltámasztotta a Clubmant. Az autó megörökölte a hagyományos modell orrát, hátul azonban teljesen új formával találkozunk. Összesen 24 centivel nyújtották meg a kasztnit, ebből 8 centi jutott a tengelytáv bővítésére.

Ez a nyolc centi pedig a hátul utazók lábterét bővíti teljes egészében, így a háromajtóssal szemben itt akár felnőttek is utazhatnak. Bejutni csak jobboldalt tudnak, ugyanis hátsó ajtót csak itt alakítottak ki, szekrényajtószerűen tárul fel a kocsi, az ajtók egymással szemben nyílnak.

Hasonlóan az 50 éves megoldáshoz, a csomagtartóhoz teherautószerű dupla ajtón férünk hozzá. A “raktér” szintén túlmutat a háromajtós MINI-én, 100 literrel megfejelve annak képességeit 260 literre bővült. Ha még több hely kellene, az ülések lehajtásával 70 liter híján egy köbméteres lesz a tér.

Nincs B oszlop

Nincs B oszlop


Mindez azonban a gyár állítása szerint nem befolyásolja a MINI gokartszerű vezetését, csak immár öten élvezhetik a száguldást. A futómű hangolása nem lesz családi, marad a precíz kormányzás és kiváló kanyarsebesség.

A bennülők biztonságáról ABS, elektronikus fékerő-elosztó, kipörgésgátló és menetstabilizáló gondoskodik, de a hat légzsák is széria. Az alacsonyabb fogyasztásért pedig a start-stop funkció és fékenergia-visszatápláló rendszer felel.

Háromféle névvel, háromféle motorral kezdődik a Clubman értékesítése. Mindhárom motor ezerhatos, egy közülük dízel, az egyik benzines pedig turbót is kapott. Mindegyikhez hatfokozatú manuális váltó tartozik, felárért mindháromhoz rendelhető hatfokozatú automata is.

Műszaki adatok:

MINI Clubman
Cooper S
Teljesítmény / Nyomaték 175 LE / 240 Nm
Gyorsulás (0-100 km/h)7,6 s
Végsebesség224 km/h
Cooper
Teljesítmény / Nyomaték120 LE / 160 Nm
Gyorsulás (0-100 km/h)9,8 s
Végsebesség201 km/h
Cooper D
Teljesítmény / Nyomaték110 LE / 240 Nm
0-100 km/h10,4 s
Végsebesség193 km/h