Itthon is bemutatkozott a legújabb Lexus, az LS600h. A Lexus hibrid luxusautója jelenleg az autóipar egyik legfejlettebb terméke. Minden kütyü benne van, amire szükségünk lehet, és még olyanok is, amikre nem.

445 lóerős

445 lóerős


Nem a hibridhajtás az egyetlen technikai bravúr a LS-ben, a kényelem és a biztonság terén is sokat nyújt a japán luxusautó. Persze kicsit másként, mint az európai konkurensek. A hajtásról ismét egy benzin- és egy villanymotor gondoskodik, újdonság, hogy most már állandó összkerékhajtás juttatja az erőt az aszfaltra. Erőből pedig van bőven, az ötliteres V8-as benzinmotor önmagában 394 lóerőt tol, a villanymoci 225 lovas. A kettő eredője 445 lóerő.  

A 6,3 másodperces gyorsulás ugyan nem egetrengetően jó érték, de a Lexus szerint menet közben kevés autó produkál hasonló rugalmasságot. A hajtás másik előnye, hogy kevesebb káros anyagot ereget a levegőbe, mint egy V6-os dízel, és fogyasztása is rendkívül kedvező. A konkurensek V12-es benzinmotorjai számításaik szerint 2,6 tonnával juttat több veszélyes anyagot a levegőbe.

Masszírozós ülés

Masszírozós ülés


A LS600h elterjedését segíti, hogy a hibrid autókra csak 190 ezer forintos regadót kell fizetni, így a sima benzinessel egy áron lehet árulni. Jövőre már csak a hibrid eladásával számolnak, szám szerint 20 darabbal.

A legolcsóbb rövid tengelytávú változat 24,2 millió forintot kóstál, de érdemes a President 2 és President 3 csomagra költeni, ha igazi kényeztetésre vágyunk. A beépített japán masszőrlányok csak a hosszított tengelytávhoz rendelhetőek, amiért a plusz 1,5 millió forinton felül meg kell rendelni egy 5,8 millió forintos extracsomagot.