Nyilvánosak a 2007. januártól június végéig terjedő időszakra vonatkozó autóeladási adatok. Azt már tudjuk, hogy nálunk továbbra is a Suzuki vezet, ám európai szinten más a helyzet, bár hasonlóságok vannak. Összességében a tavalyihoz hasonlóan alakulnak az eladások, 0,2 százalékos visszaesést regisztráltak. Összesen 8 510 288 darab autó fogyott Európában.

Élen a VW

Az európai piac legnagyobb szeletét a Volkswagen hasította ki, miután 846 887 autót adtak el hat hónap alatt. Ahogy idehaza, úgy a kontinenslistán is második az Opel (és a Vauxhall), amely 727 933 kocsit értékesített. A két vezető márka közötti különbség nagyobb, mint ahány autót a Kia elkelt Európában.

Nem meglepő módon a harmadik helyre a Ford került fel, amely szintén több mint hétszázezer autót regisztrált, mögötte a Renault, a Peugeot, a Fiat és a Citroën következik.  

Nyertes-vesztes:

Ahogy nálunk is, úgy a többi országban is igen sikeres az új Civic és a CR-V. Ennek is köszönhető, hogy a Hondáé a legnagyobb növekedés. 2007-ben 17,3 százalékkal gyarapodtak eladásaik 2006 hasonló időszakához képest, közel 170 ezer autójuk kelt el. A legnagyobb vesztes a smart, 31,3 százalékos visszaesést produkált a miniautó, de az új modell eladásai csak most indulnak.

A Mercié a luxus piac
 
Ha prémium, akkor továbbra is egyértelmű a Mercedes-Benz fölénye, ám a második helyen nem a BMW áll. 2007 első hat hónapjának kimutatásai alapján pár száz darabbal ugyan, de az Audi is megelőzte. Mialatt a csillagos márka 374 341 vevőt vonzott idén, addig az Audi valamivel több, mint 353 ezret, a bajorok pedig 500-zal kevesebbet.