Semmi nem maradhat titokban, ezúttal az új Porsche 911 GT2 prospektusa került fel a világhálóra. Nemcsak megnézhetjük, milyen is lesz az autó, de a műszaki adatok sem titkosak már.

Kémfotón már láttuk több mint egy éve, majd májusban már szinte leplezetlenül megcsodáltuk, most pedig itt vannak az első gyári képek az autóról.

A hátsó szárny javítja a tapadást

A hátsó szárny javítja a tapadást


Ahogy korábban, ezúttal is a Porsche 911 Turbo adta az alapot az autó kifejlesztéséhez, de a GT2 sokkal több annál. Nem elsősorban azért, mert a 3,6 literes, 530 lóerős turbómotorral megépítették minden idők legerősebb utcai 911-esét, hanem azért, mert ez a teljesítmény itt csak a hátsó kerekeket hajtja.

A Turbóban 480 lóerő oszlik el négy keréken. Nem mellékesen a GT2-ben 685 newtonméter nyomaték várja, hogy simává gyalulhassa a hátsó gumikat. Az erőfölény az új szívó- és kipufogórendszernek köszönhető.

Ha valaki elég ügyesen bánik a kuplunggal és jól kezeli a hatfokozatú váltót, a GT2-es képes 3,6 másodperc alatt elérni a 100 km/órát. Ehhez azonban jelentős segítséget is kap az autótól a vezető, most először ugyanis rajtautomatikát építettek egy utcai Porschéba. A vezetőnek nincs más dolga, mint benyomni a kuplungot, majd a gázpedált, ekkor aktivizálódik a rendszer. Ez beállítja a megfelelő turbónyomást, amelynél a legjobb tapadással tud elrajtolni autó. Ezután már csak minél gyorsabban kell lelépni a kuplungról.

Manuálisan állítható versenyülések odabenn

Manuálisan állítható versenyülések odabenn


A sportkocsi végsebessége sem semmi, 328 km/óra, bátran kergethetünk vele Ferrarikat.  Mindez annak köszönhető, hogy ahol lehetett spóroltak a tömegen, így a kocsi mindössze 1443 kilogrammos.

A GT2-es rögtön azonosítható a méretes hátsó szárnyról, de az egyedi első és hátsó lökhárítók, valamint a csomagtér előtti kis szellőző is árulkodó. Ezen kívül persze a 19 colos felnik is újak. Mögöttük szériában kerámiafékek lassítják az autót.