A mai naptól, várhatóan egy hónapig tesztüzemben közlekedik Budapesten egy duo trolibusz. Ez a jármű elektromos és dízelmotorjainak köszönhetően troliként és hagyományos buszként is közlekedhet.

Amikor nem áll rendelkezésre a felsővezeték, tehát nem kaphat külső forrásból elektromos áramot, akkor maga állítja azt elő. A buszban elhelyezett két generátort ilyenkor egy 520 lóerős dízelmotor hajtja meg. Ez pedig lehetővé teszi, hogy teljes értékű buszként közlekedjen a felsővezeték elhagyásával.  

Alacsony padlós

Alacsony padlós


Így nemcsak a felsővezeték elszakadása, meghibásodása esetén közlekedhet tovább zavartalanul a jármű, de akár bővített vegyes útvonalon is járhat, nincs az elektromos hálózathoz kötve az útvonala. A vezetőfülkéből távvezérléssel működtethetők a busz áramszedői, ami biztosítja a gyors átmenetet a két üzem között.

Korábban öt évig Lausanne-ban teljesített szolgálatot a Neoplan és a Kiepe cégek kooperációjában készült jármű. A troli teljes hosszában alacsony padlós, de a megállókban további nyolc centit süllyeszthető, hogy az utasoknak belépni és ne fellépni kelljen.

A BKV Zrt. megvizsgálja a járműnek a budapesti trolibuszvonalakon történő üzemeltetési lehetőségét, és előzetes vizsgálatot végez a párhuzamos trolibusz- és autóbuszvonalak összehangoltabb üzemeltetésére is.