Négymillió forintos bírságot szabott ki a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) Versenytanácsa a fogyasztók megtévesztése miatt az Autocentrum AAA Auto Gépjármű-kereskedelmi és Szolgáltató Kft.-re. A vállalkozás reklámjaiban olyan piacelsőségi állításokat tett, amelyeket nem sikerült hitelt érdemlő adatokkal alátámasztania.

Reklámjaiban az Autocentrum AAA Auto Kft. rendszeresen a “Közép-Európa legnagyobb használtautó-kereskedése”-ként hirdette magát. A versenyhatóság szerint az ügyfelek a magyar vállalkozásra értik az állítást, nem pedig a több országban jelen lévő AAA Auto vállalatcsoport egészére. A GVH megítélése szerint ezért ez alkalmas a fogyasztók megtévesztésére.

A társaság másik szlogenje ? “a lehető legmagasabb árakat fizetjük” ? alapján a fogyasztók azt hihették, hogy az AAA Autónál többet adnak autójukért, mint amennyit más kereskedő fizetne ugyanazért a kocsiért. Ezt az állítást nem igazolta a vállalkozás.