Árulták már az ML-ben, az S-ben, mi is teszteltük az E-ben, most az új C is megkapta az AMG 6,2 literes V8-as motorját. Ezzel megszületett az eddigi legerősebb C-osztály.

Az egyetlen ember által kézzel összeállított erőforrás a középkategóriás modellben 457 lóerőt mutat, de az elképesztő rugalmasságot a 600 newtonméteres nyomaték garantálja. Az autó talán egyetlen gyenge pontja, hogy csupán automata váltóval készül, kézivel nem. A hétfokozatú szerkezetet azonban a kormány mögötti fülekkel a vezető is váltásra buzdíthatja, de a leggyorsabb, ha sportmódba állítja, és hagyja, hogy tegye a dolgát.

1993-ban még C36 AMG volt

1993-ban még C36 AMG volt


2005 nyara óta tesztelte a Mercedes-Benz a sportmodellt, aminek meg is van az eredménye, míg legfőbb ellenfelei, a BMW M3 és az Audi RS4 4,8 másodperc alatt gyorsulnak nulláról százra, addig a C63 AMG-nek 4,5 másodperc is elég ehhez a mutatványhoz. A végsebességben nincs különbség, mindegyiküket megállítja az elektronika 250-nél.

Azonban szó sincs arról, hogy csupán egy bivalyerős motor került volna az új limuzin orrába, de ez egy teljesen új modell. A jobb stabilitásért az első nyomtáv szélesebb, ami azonnal látható a masszív sárvédőíveken, ahol szériában 18, felárért viszont akár 19 colos felnik is helyet kaphatnak. A keményebbre hangolt futómű és a nagy teljesítményű fékrendszer min-mind a száguldást szolgálja.

Érdekesség, hogy az autó és vezetője biztonságát óvó menetstabilizáló rendszer hatása két fokozatban csökkenthető. Mivel a kikapcsolt állapot csak az igazán képzett vezetőnek versenypályán ajánlható, ezért van egy sportmód is, ami nagyobb vezetési élményt garantál.

Sportos belső

Sportos belső


A felnik és a sárvédők mellett az autó teljes külső megjelenése elárulja, hogy komoly teljesítmény lakozik odabenn. A különleges első-hátsó lökhárítók, valamint az egyedi küszöbök és motorháztető csakis a C 63 AMG modell tartozékai.

Nem marad le az utastér sem a sportosságban, masszív oldaltartású ülések és a DTM versenyautókéra emlékeztető sportkormány várja a pilótát. A 320 km/óráig kalibrált óra pedig jelzi, többet tud ez a V8-as, mint amit a komputer enged.