A jövőben a Mercedesnél a balesetveszély felismerésének és a baleset elkerülésének még komolyabb figyelmet szentelnek. Olyan intelligens biztonsági rendszereket fejlesztenek, amelyek folyamatosan figyelik a gépkocsi környezetét, felmérik a közlekedési helyzetekben rejlő veszélyeket, figyelmeztetik a vezetőt, vagy szükség esetén akár önállóan beavatkoznak, ha úgy látják jónak.

“A Pre-Safe kifejlesztésével reflexei lettek autóinknak, a jövőben azonban látni és gondolkodni és képesek lesznek új járműveink.” – mondta el Dr. Thomas Weber, a DaimlerChrysler kutatási és fejlesztési vezetője.

Ki van hátul?

Ki van hátul?


A Mercedes mérnökei már a Pre-Safe második generációját tesztelik, amely automatikus vészfékezést hajt végre, ha az érzékelők jelei alapján elkerülhetetlennek tűnik az ütközés, csökkentve a becsapódási sebességet.

Ezen kívül a videó alapú rendszerek is bekerülnek a jövő Mercedeseibe. Ezek felismerik az úton haladó vagy azt keresztező gyalogosokat és kerékpárosokat, továbbá értelmezik a közlekedési jelzőtáblákat.

Az autó képes lesz figyelmeztetni a vezetőt, hogy betartsa a mindenkori megengedett haladási sebességet, mert a kamera helyettünk is figyeli a táblákat, de akkor is szól, ha elhagyja az autó a kijelölt nyomvonalat. Ha vezető nem reagál a jelzésre, a sávfigyelő a megfelelő kerekek lefékezésével visszatereli a járművet a helyes irányba.

Míg előre kamerák, hátra radarok figyelnek, és azonnal észlelik, ha éppen valamilyen jármű tartózkodik a visszapillantó tükör “holtterében”.

A Skynet életre kel

A Skynet életre kel


Miután az autópályán halálos szerencsétlenségek egynegyede a figyelem csökkenése miatt következik be, olyan kisegítő rendszeren is dolgoznak, amely idejében felismeri, ha lankad a vezető figyelme, és erről értesíti is őt.

A csúcs azonban a járművek közötti kommunikáció, amit már tesztelnek Németországban. Már akkor tájékoztatást kaphat a másik autótól ködről, jégről vagy más veszélyről a vezető, amikor még el sem érte a kritikus útszakaszt.