A tavalyi évhez képest idén június végéig 10 százalékkal kevesebb új autót vásároltunk, mint tavaly ilyenkor. A csúcsévnek számító 2004-hez képest ez a teljes évre vetítve akár 30 százaléknyi különbséget is jelenthet.

A nagyon kockázatos és végletekig kiélezett hitelkonstrukciók sem elég vonzóak már, sőt a befuccsolt hitelek miatt a kereskedésekbe visszakerült járművek értékcsökkenése jelentős veszteséget okoz a forgalmazóknak, különösen a keleti országrészben.

A Magyar Gépjármű Kereskedők Országos Szövetségének elnöke, Gablini Gábor szerint a kereskedelem élénkülésére 2008 végénél előbb nem lehet számítani. Jóslata szerint idén év végéig nagyjából 170 ezer új autó talál gazdára. A nyomott árak miatt áremelés várható, és az is kérdés, a jelenleg nagyjából 30 ezer embert foglalkoztató mintegy 1100 kereskedés hogyan vészeli át a keresletcsökkenést.

Gablini szerint a megoldást a visszatérő vásárlók jelenthetik, akik nem az akciók és a kedvezményes konstrukciók miatt vásárolnak, sokkal inkább a minőségi, értéktartó modelleket keresik.