2001-ben mutatta be a TechArt a csúcsmodelljét a GT Sreetet, öt évvel később itt az új változat. Ahogy elődje, az új jármű is a Porsche Turbón alapszik, de jelentősen eltér attól.

A legizgalmasabb változások a motortérben keresendők, de a kocsi minden részlete tartogat újdonságokat. Miután szinte a teljes hajtóművet átépítették a nagyobb teljesítmény érdekében, nem meglepő, hogy a gyári 480 lóerő helyett 620-at sikerült kicsikarni a 3,6 literes duplaturbós motorból. Ezzel párhuzamosan a forgatónyomaték 620-ról 820 Nm-re növekedett.

A négykerék-hajtás ellenére kell a szárny

A négykerék-hajtás ellenére kell a szárny


Elképzelni sem tudjuk, mit tudhat a GT Street, miután a gyári Porsche Turbo teljesítményéről ódákat zengett kollégánk. Ha a számok nyelvére fordítjuk a dolgot, a tuningolt sportkocsi 3,2 másodperc alatt gyorsul százra, míg a végsebessége eléri a 345 km/órát is.

Mindazonáltal ehhez már nem elég, ha jól vezet, kitűnően kell irányítani az autót. Épp ezért a német szakik a fékeket és a futóművet, nem beszélve a karosszériáról, a biztonságos száguldáshoz igazították. Az új karosszériaelemek – akár a Forma-1-ben – nagyobb leszorítóerőt biztosítanak.  

Nem olcsó mulatság egy szupersportkocsi, így a TehArté sem az. 245 000 eurótól (60,1 millió forint) juthat hozzá a megrendelő, ha nincsenek extrakívánságai.