A Karib-tenger kalózai harmadik részének promóciójába a Volvo is beszállt. A svéd gyártó – pontosabban amerikai forgalmazója – a filmhez kapcsolódóan tavasszal egy az egész világra kiterjedő internetes kincsvadászatot szervezett, amelynek fődíja egy 50 000 dollár értékű aranyat és egy elásott V8-as Volvo XC90, melnyek slusszkulcsát egy tengerbe süllyesztett ládába rejtették. A játék folyamán a kincskeresőknek több fordulóban online feladványokat kellett megoldaniu és megfejteniük a kincs rejtekhelyét. A 22 országból nevezett, több mint 30 ezer játékos közül végül egy 23 éves jekatyerinburgi lány, bizonyos Aljana Zsvereva nyert.

A fődíjhoz azonban nem jutott hozzá, mert időközben a Volvo által a játék előkészítésével és “kaland”-részének lebonyolításával megbízott Odyssey Marine Exploration nevű mélytengeri kutatócég igazi, a Volvoénál tízezerszer nagyobb, kb. félmilliárd dollár értékű arany- és ezüstkincset talált egy spanyol hajó roncsai között. A spanyol kormány természetesen azonnal belefolyt az ügybe, az Odyssey hajóit pedig nem engedte kifutni, hogy ezzel

50 ezer dollár aranyban és az XC90 kulcsa

50 ezer dollár aranyban és az XC90 kulcsa


megakadályozza a kincsek esetleges eltűnését. Emiatt a Volvo akciója is kifutott az időből.

A gondot az okozta, hogy mint utólag kiderült, a Volvo kincsesládája Gibraltár környékén – tehát a spanyol partokon – az újonnan felfedezett igazi kincs pedig az Atlanti-óceánon, egy “Fekete Hattyú”  kódnevű lelőhelyen volt, de a Volvóval kötött szerződése miatt az Odyssey természetesen nem árulhatta el, hogy mit keres mélytengeri kutatófelszereléssel Gibraltárnál.

A Volvo kincse azóta sem került még a felszínre, de a nyertes orosz lányt már kifizették.

Elássák a Volvót: