2007. május 1-jétől került bevezetésre az új műszaki vizsga, az úgynevezett integrált vizsgálat, ami az autók tiszta származását hivatott bizonyítani. Május óta 277 ezer autó járt műszaki vizsgán, ebből 31 ezer járművön végeztek integrált vizsgálatot is, amelyből mintegy 220 járműnél nem lehetett egyértelműen megállapítani a gépjármű elsődleges azonosítóinak hitelességét. 22 esetben találtak olyan járművet, amely szerepelt a körözési nyilvántartásban.

Az új központi informatikai rendszer a vizsgálatok során eddig 188 esetben mutatott ki “gyanús” vizsgaeseményeket, ami alapján az NKH elrendelte ezen vizsgálóállomások, a vizsgálatot végző vizsgabiztosok, valamint a vizsgálat tárgyát képező járművek ellenőrzését.

A műszaki vizsga közlekedésbiztonsági és környezetvédelmi tartalma változatlan maradt, az eljárás nem szigorodott. Viszont ha az autó “gyanússá válik”, integrált vizsgálatot rendelnek el. A gépkocsiról fénykép készül, ellenőrzik a rendszámát, alvázszámát, és többféle mérést (festékvastagság, anyagfolytonosság, anyagtömörség) végeznek el. Így kideríthető, történt-e bármi olyan beavatkozás, ami arra enged következtetni, hogy a jármű alvázszáma vagy annak hordozójának rögzítése nem gyári kivitelű.