Azt már hivatalosan is megerősítette a Seat, hogy egy középkategóriás limuzinnal bővíti kínálatát a jövőben. Most azonban újabb modellek tervei kerülnek a vezetők elé.

Jövő héten ül össze a Seat 20 magas rangú vezetője, hogy döntsön arról, milyen autók is szerepeljenek a Passat méretű limuzin és kombi mellett a spanyol gyár kínálatában. A megbeszélés előtt a cég új vezetői viszonylag nyíltanbeszéltek a tervekről.

Két új modell is szerepel a tervek között, az egyik egy kisautó, a másik egy szabadidő-jármű.
Az izgalmasabb talán a városi autó, amelyet a Volkswagennel és a Skodával közösen fejlesztenének, ennek

A nagy limuzin már biztos

A nagy limuzin már biztos


megfelelően formailag hasonló autók lesznek. A 2,5 milliós miniautó az Arosa szellemi utódja lesz, tehát az Ibiza alá pozícionálják, de ezúttal nemcsak három-, de ötajtós modell is készül belőle.

Ha megvalósul, biztosra vehető a Skoda Fabiánál is használt 1,2-es benzines és 1,4-es dízelmotorok alkalmazása. “A három gyártó együttesen évente legalább 300 ezer ilyen autót készít majd” – árulta el Frank Bekemeier, a Seat kutatási és fejlesztési vezetője.

Bár az első terepes Seatot nemrég bemutatták, a tervek között egy igazi szabadidő-autó is szerepel. Vélhetően a VW is támogatja majd az ötletet, hiszen akkor méginkább megtérülhetnek a Tiguánba feketetett milliók. Bár már arról is beszélnek, hogy a hatmillió forintos árkategóriába tervezik a modellt, egyelőre nem tudni, hogy a Toyota RAV4 vagya valamivel kisebb Kia Sportage méretű autók ellenfele legyen.  

Szabadidő-autó is lehet

Szabadidő-autó is lehet


Sem a városi autó, sem a szabadidő-autó nem lesz gyártásra alkalmas állapotban idén év végére, de egy Seat-forrás biztosra veszi, hogy az autók zöld lámpát kapnak 2008 szeptemberében, a gyártás pedig 2011 decemberében indulhat. A terv egyszerű, szeretnének évi 800 ezer autót eladni Seat-logóval.

Az új Ibiza a 4 méteres kisautóosztályba érkezik, 2008 elején Genfben mutatják be. Ez lesz az első seatos munkája az exlamborghinis Luc Donckerwolkénak.