Odateszi magát dízelfronton a Fiat. Egy igazán különleges motort mutattak be az olaszok. Az új blokk a leginkább népszerű 2,0 literes kategóriába érkezik, ám teljesítményben az egy literrel nagyobbakat idézi. Ezt a BMW-től már ismerős kettős feltöltési rendszerrel érték el. Kisebb fordulaton egy könnyen felpörgő kisebb turbó dolgozik, majd magasabb fordulatszámon egy nagyobb, több levegőt szállító turbó lép a helyébe.

 

Kétféle, 180 illetve 190 lóerős teljesítménnyel gyártják majd a motorokat, amelyek kiviteltől függően akár az Euro6-os emissziós normát is teljesítik. Bár a BMW új dízeljével teljesítményben nem veheti fel a versenyt, de nyomatékban rendben van a blokk.

Biturbónak hívják

Biturbónak hívják


 

Mindkét Fiat motor 400 newtonmétert présel ki magából, amit a gyár szerényen 2000-es fordulatnál ad meg. Ám a nyomatékgörbére pillantva azonnal látszik, hogy 1750 és 2750 között folyamatosan tudja ezt a motor, úgy hogy a hengerűrtartalma csupán 1910 köbcenti.  A BMW-nél viszont valóban csak egy pillanatig él a 400 Nm.

 

Már júliustól sorozatban készül a gyengébb variáns, amihez csak 2008. júniusában csatlakozik a 190 lovas motor. Valószínűleg először valamelyik Alfa-modellben jelenik majd meg.