A Jato Dynamics, a világ vezető autóipari adatgyűjtő és szolgáltatójának információja szerint az utóbbi időben jelentősen átalakult az európai autópiac. Európa meghatározó autópiacait – Németország, Franciaország, Spanyolország, Olaszország és Egyesült Királyság – vizsgálták meg.

Ebből a kutatásból kiderült, hogy 2006 első négy honapjához képest az idei év azonos időszakában 17,7százalékkal esett vissza a középkategóriás (D1-es kat.) modellek értékesítése, itt olyan autók szerepelnek, mint a Volkswagen

A középkategóriás prémium limuzinok továbbra is jól fogynak

A középkategóriás prémium limuzinok továbbra is jól fogynak


Passat vagy a Peugeot 407. Persze 296 826 eladott autóval továbbra is komoly piaci erőt képviselnek.

Érdekes, hogy a drágább középkategóriás modelleket – Mercedes, BMW, Audi – tömörítő szegmens mindössze 3 százalékkal esett vissza. Viszont komoly arányban (16,7%) csökkent a luxusmodellek értékesítése az áprilissal záródó időszakban.

Ezzel szemben a középkategóriás egyterűek, mint a Ford S-Max, a Mazda 5, a Citroën Grand C4 Picasso modellek iránti kereslet majdnem megduplázódott. A 2006-os és a 2007-es év első hónapjait összevetve 96,7 százalékos növekedés tapasztalható, mialatt tavaly 47 535 darab ilyen autó fogyott, addig idén 93 652.

Hasonlóan egyre bővülő igény mutatkozik a szabadidő-autók iránt is. A kisebb “terepjárókból” 19,7, a nagyobb – de még nem luxus – hobbiautókból 12,3 százalékkal fogyott több. Az adatokból az is kiolvasható, hogy bár a legkisebb egyterűek iránti kereslet valamelyest (5,8%) esett, továbbra is ezekből fogy a legtöbb, négy hónap alatt 391 809 darabot adtak el.