Hivatalosan csak ma délben mutatják be az új Renault Lagunát, de már kiszivárogtak az első képek az autóról, így bárki megnézheti milyen is az.  Azonnal látható, hogy az autó megőrizte formáját, állítólag tíz centivel lesz hosszabb elődjénél.  Az biztos, hogy továbbra is ferdehátú ötajtós és kombi kivitelben készül.

Elsősorban a gömbölyűbb formáknak és a lámpatesteknek köszönheti modern megjelenését. Elöl gázkisüléses fényszórók, hátul LED-ek világítanak. A jelenlegi tendenciának megfelelően az oldalsó irányjelzők a tükörházakban


vannak.

Belül sem találkozunk megdöbbentő újítással, igazi Renault az új Laguna. Szép formák és igényesen kidolgozott részletek jellemzik. A megrendelő kérhet igazi fát vagy alumíniumot is, a hozzájuk színben illő műanyagokkal és kárpitokkal.

A hagyományos bowdenes megoldás helyett az autó rögzítéséhez elég egy kis elektromos kapcsolót meghúzni. A váltó mögött pedig a BMW, Audi és Mercedes modellek tekerős vezérlőjéhez hasonló szerkezetet találunk, amivel a navigációs-rendszert lehet kezelni.  

Ám ez az csak a látszat, ennél azonban több van a Lagunában. Legalábbis, ha hihetünk a Carlos Ghosn-nak, a Renault elnökének, aki 2006-ban megígérte, hogy az új Laguna minősége benne lesz az első 3-ban a kategórián belül. Ez pedig nem akármi, hiszen a Mercedes-nek, a BMW-nek, Audinak is van itt járműve. A jobb minőség


elérésért a Nissan luxusmárkájától az Infinititől hívtak szakembereket.

Egyelőre nem tudni pontosan milyen motorok is kerülnek a francia gép orrába, ám valószínűleg a 115 lóerős ezerhatos lesz a leggyengébb, míg a csúcsot a VelSatisban is alkalmazott 3,5 V6-os jelenti 245 lóerős teljesítménnyel. Ezen kívül lesz még 2.0 literes szívó és turbó is.

A dízeleknél úgy hírlik bevetik az 1.5-öst is, amely már 130 lóerőre is képes lesz. Alig valamivel többet tud majd a gyengébbik 2.0 literes dCi, de a spéci változata 177 lórővel örvendezteti meg a vezetőt. A gázolajos palettát 260 lóerős V6-os zárja. Hamarosan megtudjuk.