Közösen dolgozik levegőhajtású motor kifejlesztésén a francia MDI csoport és a Tata. Az indiai vállalatóriás a Nizza közelében működő kis cég tevékenységét karolta fel. Céljuk egy kivételesen környezetbarát motor megalkotása, amely a környezetből felvett, illetve a kocsi saját tartályából kivett sűrített levegővel működik. Ha lesz belőle valami, akkor a motor másik fő előnye az olcsóság és a minimális üzemeltetési költség lesz. A környezetszennyezés csökkentése érdekében az újszerű motort növényi olaj keni.

Az egy kisebb és egy nagyobb hengerrel dolgozó sűrített levegős motort egy önindító-generátor kelti életre és ez is tölti fel nagynyomású (300 bar) levegővel a tartályt. A feltöltés otthoni 220 voltos hálózatról kiviteltől függően 3,5-5 óráig tart (az áram az önindító-generátor egység működéséhez kell).

A nagy nyomástól nem kell rettegni, a sűrített levegő nem robbanékony, a szénszálas műanyag tartály a földgázzal működő autóbuszok gáztartályaival rokon a gyártó szerint. A motor működése az izotermikus és az adiabatikus táguláson (expanzión) alapul – közölte a szabadalom tulajdonosa, de ennek részleteit a fizikaszakkörökön sajátíthatnánk el.

Az erőforrás működés közben állítólag halkabb a benzines motoroknál, mert nem robbanások történnek benne, hanem tágulás. A motor a szennyezett levegőjű városokban nem bocsát ki káros anyagokat, de az újratöltéséhez szükséges elektromos áram előállítása némileg megterheli a környezetet.

Mi nagyon kíváncsiak vagyunk, hogy ez az egész miként képes működni és lesz-e belőle bármi, mármint sűrített levegős szériaautó. Ha megvalósul, elsőként várhatóan Indiában lép piacra az alternatív motorral hajtott jármű.