Amikor dízelautóról írunk, kiemeljük, vadállati nyomatéka és benzineseket megszégyenítő menetteljesítményei dacára milyen kedvező a fogyasztása. A versenysportban is sokan úgy látják, dízelautóval nem ciki autóversenyt nyerni. Az Audi tavaly Le Mans-ban például már dízellel nyert, idén pedig több gázolajos terepjáró járta meg a dakari sivatagot az év elején mindenféle probléma nélkül.

Turbós Subaruk és Mitsuk ellen kéne győzni

A hazai ralimezőnyt eddig nem vették be a dízelüzemű versenyautók, de idén már külön kategóriát írtak ki számukra. A kategória első fecskéje már itt is van, az Opel Diesel Rally Team egy meseszép Astra GTC-t indít a hétvégén rajtoló magyar ralibajnokságban.

Az autó kiindulási alapja egy 150 lóerős dízel Astra, amiből a Hadik Rally Team készített nagyon komoly ábrázatú versenygépet. A teljesítményt az elektronika és a kipufogórendszer farigcsálásával közel 200 lóerőre, a nyomatékot 400 Nm-re tornázták fel. A versenyautóként is parádésan festő dízelautó Bessenyey Zoltán számára biztosan érdekes lesz, hiszem tavaly még benzines Astra OPC-vel versenyzett, és gyűjtögette az értékes bajnoki pontokat.

Zoli szerint a derekas helytállás a cél, mivel a turbós dízel Astrát az N4-es kategóriába sorolták az okosok, ezért turbós Subaruk és Mitsubishik ellen kéne győzni, amik ráadásul négykerék-hajtáson keresztül tapadnak az útra, míg az Astra fronthajtású. Mondhatnánk úgyis, “Nem a győzelem, hanem a részvétel a fontos” csatakiáltással vág neki a csapat a szezonnak, olyan elsődleges céllal, hogy a dízelkategóriát mindenképpen megnyerjék.