Az újabb metró évek óta húzódó megépítése legalább 400 milliárd forintjába kerül az adófizetőknek, és közel nem biztos, hogy megfelelő megoldást nyújt a budapesti közlekedési káoszra.

Szakértők szerint ezt a pénzt hatékonyabban is fel lehetne használni, véleményük szerint négy új Duna-híd megépítésére, szinte a teljes budapesti buszpark lecserélésére, valamint 100 kilométernyi út felújítására is futná ebből az összegből – tudta meg az InfoRádió.

Új világ, de milyen áron?

A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Út- és Vasútépítési Tanszékének tudományos főmunkatársa szerint a probléma kezelésekor hiba lenne csupán Budapestre koncentrálni, hiszen az agglomerációban élő, és onnan naponta ingázó tömeget is figyelembe kell venni. Így a tervezéskor Vácot, Hatvant és Ceglédet is érintő körben kellene gondolkodni.

A belvárosi dugók elkerülése érdekében a külsőbb kerületekben lenne célszerű elvezetni a forgalmat, így két nagy áteresztőképességű körgyűrű a hozzájuk kapcsolódó hidakkal könnyen megoldást jelenthetne a problémára.

Délen Budafoknál, északon pedig a vasúti összekötő környékén épülő híd a belsőbb területekről tudná a forgalmat elszívni. A szakemberek úgy vélik, ha az M0-s északi hídja mellett az Újpest és Aquincum közötti, valamint a Csepel és Budafok közti összekötő hidak a hozzájuk kapcsolódó úthálózattal meglennének, akkor Budapesten szinte alig volna komolyabb közlekedési torlódás.

Szintén égető fontosságú lenne a budai rakpart négysávosítása is, amelyet a világörökségi védettség miatt vetettek el.